los angeles houston Canadian
  • عضویت

رسالت آموزشی راهبر تیم مهندسی ارزش

26.gif
هدف از مطالعات مهندسی ارزش ارائه راه حل منحصر بفرد برای هر پروژه می‌باشد. پر واضح است که در این راستا تیم مهندسی ارزش نیاز به کارشناسان ویژه دارد. کارشناسان خبره و با تجربه در بیشتر موارد در دوره‌های آموزشی مهندسی ارزش شرکت نکرده‌اند. بنابراین آموزش این افراد در حین انجام مطالعات ارزش ضروری است و راهبر تیم مهندسی ارزش همیشه باید برای ایفای نقش یک معلم جهت بهبود بخشیدن به آموزش‌ها و غنی‌سازی تجربیات اعضای تیم آماده باشد. در صورتیکه راهبر تیم خواهان حداکثر موفقیت مطالعه مهندسی ارزش است نباید نقش تسهیل‌گر را از نقش آموزشی خود جدا کند. تیم مهندسی ارزش یک شرایط ایده‌آل نه تنها برای تفکر بلکه برای یادگیری و فراگیری است. هر فاز از برنامه کار مهندسی ارزش فرصت‌هایی را برای آموزش و هدایت اعضای تیم برای حصول حداکثر مشارکت اعضا و افزایش کارایی تیم فراهم می‌آورد. احساس رضایت اعضای تیم از آموختن موجب افزایش خلاقیت و روحیه کار گروهی می‌گردد و در نهایت اعضای موفقیت مطالعات تضمین می‌گردد. در این مقله تلاش شده است که نقش آموزشی راهبر مهندسی ارزش با پاسخ به سئوالات زیر توضیح داده شود: 1- به چه کسی آموزش داده شود؟ 2- چه کسی آموزش دهد؟ 3- چه وقت آموزش داده شود؟ 4- چه چیزی آموزش داده شود؟ در پایان مطالعه موردی مربوط به کارگاه مهندسی ارزش فرازبند پروژه کارون 4 ارائه می‌شود. درکارگاه مهندسی ارزش این پروژه علی‌رغم تنگنای زمانی و عدم تسلط اعضای تیم بر متدولوژی ارزش، در یک دوره فشرده 10 روزه تلاش و همدلی اعضا تیم و نقش آموزشی راهبر تیم دستاوردهای مهمی را به‌دست داد.
کد مقاله
IV-AR-I1-007
عنوان مقاله
رسالت آموزشی راهبر تیم مهندسی ارزش
سال انتشار
1384
نویسنده
کامران امامی - فتانه عابدی
زبان مقاله
فارسی
نوع ارايه
شفاهی
مرتبط با محورهای
آموزش و فرهنگ سازی
حوزه
سدسازی
کنفرانس / مجله
کنفرانس
فايل

IV-AR-I1-007.pdf (960 views)

کلمات کلیدی
مهندسی ارزش ، راهبر ، تسهیل‌گر ، رسالت‌ آموزشی ، تسهیل‌گر
امتیاز به این فهرست
0 رای
مورد علاقه:
0
Copyright © 2024. Iran Value Engineering Knowledge Reference. Designed by Iran Value Design Team.