در انتخاب یک محصول از میان محصولات مشابه، مشتری محصولی را که ارزش بالاتری داشته باشد انتخاب میکند حتی اگر هزینه بیشتری داشته باشد. اما مطابق با استاندارد EN11325-1:1996 ارزش یک امر نسبی است و توسط ذینفعان مختلف بهطور متفاوتی قابل درک است. بنابراین تعریف و تولید ارزش مطابق با نیاز مشتری و انتخاب بهینه منابعی که برای تولید ارزش صرف میشود، یکی از دغدغههای اصلی هر کدام از سازمانهای درگیر در چرخه تولید یک محصول میباشد. این مقاله چگونگی تعیین ارزش مورد قبول سازمانهای درگیر و راههای افزایش ارزش را مورد بررسی قرار میدهد.