los angeles houston Canadian
  • عضویت

گسترش مدل تلفیقی مهندسی همزمان و مهندسی ارزش در توسعه محصول (مطالعه موردی قطعات خودرو تندر 90)

16.gif
شرکت‌های امروزی توسط سه نیروی مشتریان، رقبا و دگرگونی‌ها به مسیری غیرقابل پیش‌بینی هدایت می‌شوند. به نظر می‌رسد تنها راه برای بقا، رشد و دستیابی به سود بیشتر سرعت عمل در پاسخ به نیاز مشتری، حفظ مشتری و توجه جدی به مقولة کاهش هزینه است. در این بین طراحی یک مسیر صحیح چرخه عمر محصول به گونه‌ای که بتوان با بهره‌برداری از سینرژی تیم‌های کاری طرحی با کمترین تغییرات را در مدت زمان کوتاهی روانه بازار کرد به گونه‌ای که خواسته‌ای مشتری از ابتدا در طراحی دیده شود مقوله‌ای غیرقابل اجتناب است. هدف از ارائه مقاله فوق ارائه راهکارهایی به طراحان مهندسان و تولیدکنندگان محصول می‌باشد تا با مجتمع کردن تکنیک‌های همزمانی و مهندسی ارزش در تدوین پروژه توسعه و نیز بهره جستن از بسیاری از ابزارهای مهندسی در قالب توسعه همزمان محصول بتوانند محصولی با کمترین هزینه را در چرخه عمر محصول تولید و به بازار عرضه کنند. از این رو استفاده توام این دو ابزار که خود برخی موارد از سایر از ابزارهای متداول مهندسی بهره می‌جویند به عنوان هدف اصلی طرح می‌گردد. این مدل در غالب یک مدل سیال با همپوشانی فازهای مختلف یک فرایند توسعه طراحی شد که مهندسی ارزش در دو غالب افزودن اصول ارزش آفرینی به محصول به صورت جداگانه و نیز به صورت ساختار یافته به عنوان یک فاز مجزا در بهترین نقطه اثربخش به این مدل وارد شد. هدف دیگر انجام پژوهش بررسی میزان اجرایی بودن و صحت‌سنی مدل ارائه شده در غالب یک مثال صنعتی می‌باشد تأثیر اجرای مدل بروری بهبود وضعیت، افزایش سرعت کاهش و هزینه به صورت عملی با توجه به داده‌های حاصل بررسی می‌گردد.
کد مقاله
IV-AR-I6-012
عنوان مقاله
گسترش مدل تلفیقی مهندسی همزمان و مهندسی ارزش در توسعه محصول (مطالعه موردی قطعات خودرو تندر 90)
سال انتشار
1389
نویسنده
فرشاد ولی‌نژاد - سید بابک ابراهیمی
زبان مقاله
فارسی
نوع ارايه
پوستری
مرتبط با محورهای
متدولوژی مهندسی ارزش(ارتقاء و تلفیق)
حوزه
خودرو سازی
کنفرانس / مجله
کنفرانس
فايل

IV-AR-I6-012.pdf (7938 views)

کلمات کلیدی
مهندسی ارزش، مهندسی همزمان، توسعه محصول جدید، مدل VE-CE، چرخه عمر محصول
امتیاز به این فهرست
★★★★★
1 رای
مورد علاقه:
0
Copyright © 2024. Iran Value Engineering Knowledge Reference. Designed by Iran Value Design Team.