توسعه پایدار در جستجوی راههای مناسبی است که مفهوم سبز بودن را به محیطهای پروژه القاء کند. برای نخستین بار در این مقاله مفهومی بیان میشود که میتواند این امر را محقق سازد و آن را توسعه دهد. "مدیریت ارزش سبز" مفهومی جدید است که با کمک به تصمیمسازی، دارای موقعیت استراتژیک در ترویج توسعه پایدار میباشد. مدیریت ارزش سبز تواناییهای بالقوه بسیاری در خود دارد که بزرگترین پتانسیل آن مکانیزم تحقق توسعه پایدار است. این پتانسیل باید به طور کامل توسط تیم ارزش سبز در کارگاههای مهندسی ارزش تحقق بخشیده شود. در این مطالعه به بررسی جنبههای مختلف پیادهسازی توسعه پایدار مؤثر در مدیریت ارزش پرداخته میشود و با تعریف شاخص ارزش سبز، به معرفی مدلی ساختاری میپردازد که زمان و مکان برجسته شدن گامهای توسعه پایدار در تکنیکهای مدیریت ارزش را پیشنهاد میدهد. این مدل چارچوبی جهت ادغام توسعه پایدار در مدیریت و مهندسی ارزش است.