los angeles houston Canadian
  • عضویت

متدولوژی ارزش به عنوان درسی کارآمد در دانشگاه

9.gif
پیشرفت و تعالی هر کشور در گرو نوع تفکر مردم آن و بکارگیری درست پتانسیل‌های موجود در آن است. با بررسی سوابق و نتایج برآمده از کارگاه‌های مهندسی ارزش برگزار شده در دنیا، می‌توان گفت که این متدولوژی نه تنها در جهت کاهش هزینه‌ها و ارتقای کیفیت کارآمد و موفق بوده است بلکه با توجه به خصوصیات تحلیل‌گرایی و حل مسئله با رویکرد سیستماتیک، ارزش‌گرا، کارکردگرا، خلاق و گروهی، می‌تواند به عنوان نوعی آموزش انتقادی نظام‌مند به‌صورت آموزش عملی، در دانشگاه‌ها ارائه و بکار گرفته شود تا جوانان کشور را برای تغییر در نوع تفکر،‌از تفکر محدود در چهارچوب به تفکر خلاق کارکرگرا یاری دهد و مهارت در تحلیل مسائل و توان کار تیمی را ارتقا بخشد. در این مقاله سعی شده با اطلاع از توانایی‌های متدولوژی ارزش و نگاهی اجمالی به نظام تعلیم و تربیت انتقادی، متدولوژی ارزش را به عنوان یک واحد درسی دانشگاهی که هم ارتقای مهارت‌های لازم جهت ورود به دنیای کسب و کار مانند تحلیل و ارزیابی مسایل و مهارت انجام کار گروهی و ... را در پی دارد و هم به عنوان روشی عملی در نظام آموزشی که توانایی حل مسایل، درک و آموزش بهتر بقیه دروس را از طریق برگزاری کارگاه دارد، مطرح نمود.
کد مقاله
IV-AR-I6-001
عنوان مقاله
متدولوژی ارزش به عنوان درسی کارآمد در دانشگاه
سال انتشار
1389
نویسنده
فریدا نکوئی - مانیا ایزدی شریف‌آباد
زبان مقاله
فارسی
نوع ارايه
شفاهی
مرتبط با محورهای
متدولوژی مهندسی ارزش(ارتقاء و تلفیق)
کنفرانس / مجله
کنفرانس
فايل

IV-AR-I6-001.pdf (585 views)

کلمات کلیدی
متدولوژی ارزش، آموزش انتقادی،‌ نظام آموزشی
امتیاز به این فهرست
0 رای
مورد علاقه:
0
Copyright © 2024. Iran Value Engineering Knowledge Reference. Designed by Iran Value Design Team.