los angeles houston Canadian
  • عضویت

نقش کارفرما در اثربخشی مطالعات مهندسی ارزش

32.gif
دستیابی به کارکرد بهتر با هزینه‌های کمتر هدفی است با انجام مطالعات مهندسی ارزش برآورد می‌شود. این مطالعات مترولوژی و مراحل مشخص دارد و در صورت انجام دقیق این مراحل علاوه بر تأمین اهداف فوق،‌ دستاوردهای دیگری از جمله انباشت تجربه و معلومات (که دستاورد گرانبهایی است) در اعضاء تیم مهندسی ارزش تحصیل خواهد شد. کارفرما به عنوان یکی از ارکان اجرای پروژه‌ها (با تولید محصولات) هم به عنوان عضو تیم مهندسی ارزش در تولید و فروش ایده‌ها نقش دارد و هم به عنوان کارفرما، خریدار (استفاده‌کننده) نتیجه مطالعات ارزش است و بیشترین بهره (بهره واقعی) را از انجام این نوع مطالعات می‌برد. لذا کارفرما باید در گسترش فرهنگ مهندسی ارزش،‌ ایجاد امکانات لازم،‌ برنامه‌ریزی برای مطالعات، نهادینه کردن مطالعات ارزش و اصرار بر بهبود طرح‌‌ها و روش‌ها پیشقدم باشد. در این مقاله تجربیات نگارنده به‌عنوان کارفرما، در انجام موفق مراحل مهندسی ارزش منعکس گردیده و سعی شده است حدالمقدور وظائف کارفرما در مراحل مختلف این مطالعات جمع‌بندی و ارائه گردد.
کد مقاله
IV-AR-I1-014
عنوان مقاله
نقش کارفرما در اثربخشی مطالعات مهندسی ارزش
سال انتشار
1384
نویسنده
محمدرضا محمودی مقدم
زبان مقاله
فارسی
نوع ارايه
شفاهی
مرتبط با محورهای
مهندسی ارزش در اجرا(چالشها و راهکارها)
کنفرانس / مجله
کنفرانس
فايل

IV-AR-I1-014.pdf (499 views)

کلمات کلیدی
مهندسی ارزش ، بهبودکارکرد ، کارفرما
امتیاز به این فهرست
0 رای
مورد علاقه:
0
Copyright © 2024. Iran Value Engineering Knowledge Reference. Designed by Iran Value Design Team.