عنوان مقاله
اندازهگیری ارزش
نویسنده
سلما رئيس روحاني - مهدي رنجبر
مرتبط با محورهای
متدولوژی مهندسی ارزش(ارتقاء و تلفیق)
همانطوري كه ميدانيم رويكرد كلي مهندسي ارزش بدين گونه است كه پس از شناخت كل سيستم به اندازه گيري شاخص ارزش هر يك از اقلام محصول مي پردازد و اقلام با شاخص ارزش پائين را پس از تعيين اولويت براي بهبود انتخاب مي كند. در مهندسي ارزش جلسات طوفان فكري به منظور جمع آوري ايده ها جهت بهبود شاخص ارزش اقلام، تشكيل مي شود و سپس از بين ايده هاي مطرح شده پس از ارزيابي آنها بهترين ايده ها را براي اجرا به مديريت پيشنهاد مي شود . در فرآيند مهندسي ارزش، فرآيند اندازه گيري ارزش نهفته است، اين فرآيند نياز به وقت زيادي دارد و معمولا با صرف هزينه زيادي انجام م ي گيرد. اين مقاله ضمن معرفي كلي اندازه گيري ارزش فرآيند آن را تشريح مي كند . در متن مقاله اشاره اي كوتاه به تكنيك هاي اندازه گيري ارزش مي شود. در پايان مقاله متد جديد براي دخيل كردن آرا مصرف كنندگان نهايي (مشتري) براي اندازه گيري ارزش محصول و عملكردهاي آن از ديدگاه مشتريان تحت عنوان CVM معرفي ميگردد.