چاپ |  بستن این پنجره

نقش مهندسی مجدد و مهندسی ارزش در فرایند بهبود و نوسازی در دانشگاه‌ها

کد مقاله
IV-AR-I4-006
عنوان مقاله
نقش مهندسی مجدد و مهندسی ارزش در فرایند بهبود و نوسازی در دانشگاه‌ها
سال انتشار
1384
نویسنده
حسین فرقانی
زبان مقاله
فارسی
نوع ارايه
شفاهی
مرتبط با محورهای
مطالعات مهندسی ارزش(کاربرد مهندسی ارزش)
حوزه (مقالات چند حوزه ای)
مهندسی مجدد
کنفرانس / مجله
کنفرانس
فايل
IV-AR-I4-006.pdf (6647 views)
کلمات کلیدی
مهندسی مجدد- مهندسی ارزش- دانشگاه- مخاطبان
نقش مهندسی مجدد و مهندسی ارزش در فرایند بهبود و نوسازی در دانشگاه‌ها
مهندسی مجدد و مهندسی ارزش امروزه به عنوان رویکردهای نوین از دریچه‌ی کاملا جدیدی به سازمان‌ها می‌نگرند. براساس این رویکردها در حال حاضر در دوره‌ای به‌سر می‌بریم که تغییرات آن به مراتب بنیادی‌تر از تغییر و تحولات صنعتی است و از همین رو سازمان‌ها برای حفظ بقا و حضور خود در صحنه‌ی رقابت، ناگزیر به دگرگونی و استفاده از تازه‌ترین دستاوردهای تکنولوژی برای دست‌یابی به بالاترین سطح بهبود توانایی‌های خود و کارکنان‌شان هستند. از طرفی سازمان‌ها ناگزیرند برای بقا، علاوه برا افزایش مخاطبان به کاهش هزینه‌ی عملیاتی خود نیز توجه کنند تا از این طریق بتوانند ضمن حفظ مخاطبین فعلی، مخاطب جدیدی را هم جذب کنند و در نتیجه درآمد خود را افزایش دهند. رسیدن به این مهم، تنها با اعمال مدیریت صحیح امکان‌پذیر است. مدیریت نیز برای افزایش مخاطبان و کاهش هزینه‌ی عملیاتی نیازمند ابزارهای مختلفی است که یکی از آن ابزارها، مهندسی ارزش و دیگری مهندسی مجدد است که بایستی بکار گرفته شود. در این مقاله سعی شده است آخرین دستاوردها درباره‌ی خصوصیات این دو رویکرد و نحوه‌ی اجرا و استفاده از آنها در دانشگاه که یکی از سازمان‌های اجرایی است، ارائه گردد.
چاپ |  بستن این پنجره